فايل مارکت

  فايل مارکت يک سامانه خريدوفروش فايل‌هاي قابل دانلود است. اين سايت به کاربران کمک مي‌کند تا با فروش فايل‌هاي توليدي يا مازاد خود، کسب درآمد داشته باشند. بازاريابي و کسب درآمد از طريق ارجاع کاربر از امکانات ديگر اين سامانه است، کاربراني که داراي وب‌سايت يا وبلاگ پرمخاطبي هستند از طريق اين بخش قادر به کسب درآمد خواهند بود.

 

 

درباره فايل مارکت

 

درباره بازار قايل فايل مارکت براي کسب درآمد کاربران از طريق فروش فايل، هاي ديگران را در اختيار آنان مي‌گذارد، کاربرمي‌تواند فايل هاي مدنظر خود را به دو صورت فروش مستقيم فايل‌هاي خودش و همچنين وبلاگي و سايتي  براي بازاريابي فايل‌هاي موجود در فايل مارکت ايجاد کند. تمامي امکانات پشتيباني و پرداخت در فايل مارکت از قبل پيش‌بيني و تعبيه‌شده است. فايل‌هاي موجود در اين سايت در  گروه هاي مخنلف دسته‌بندي‌شده‌اند که تقريباً تمامي گروه‌هاي درسي و پژوهشي وگزارش کارآموزي در آن گنجانده‌شده است. سايت از رابط کاربري مناسب و اجراي خوبي برخوردار است و بخش راهنما به‌خوبي کاربران را براي خريد يا فروش فايل پشتيباني مي‌کند. سايت همکاري در فروش فايل فايل مارکت يکي از بهترين و اصولي ترين سايت هاي همکاري در فروش مي باشد که شما از طريق آن ميتوانيد اقدام به ثبت نام و کسب درآمد نماييد. شما با ثبت نام در سيستم همکاري در فروش فايل فايل مارکت از سه طريق ميتوانيد اقدام به کسب درآمد نماييد: ?- بازاريابي فايل ها قالب وردپرس: که در اين روش شما پس از ثبت نام اقدام به قرار دادن لينک منحصر به فرد محصولات در وبلاگ و يا سايت خود خواهيد کرد و در ازاي هر فروش ?? درصد از کل مبلغ هر فروش را صاحب خواهيد شد! 2 -فروش فايل ها: در صورتي که شما فايلي را جهت فروش داشته باشيد، از طريق اين روش ميتوانيد پس از ثبت نام اقدام به قراردادن فايل در فايل مارکت نماييد. فايل شما در صورت تأييد گروه نويسندگان فايل مارکت در سايت قرار خواهد گرفت و شما در ازاي هر فروش از فايل مذکور که توسط بازاريابان انجام گيرد صاحب درصد که خودتان انتخاب کرديد از کل مبلغ هر فروش خواهيد شد 3- اعطاي بالاترين سود مشارکت به صورت ?? درصد از کل فروش برايي بازاريابان براي ورود به بازار فايل کليک کنيد  

چرا کفپوش های اپوکسی برای محوطه گاراژ و پارکینگ یک پوشش برتر محسوب می‌شود

 

 چرا کفپوش های اپوکسی برای محوطه گاراژ و پارکینگ یک پوشش برتر محسوب می‌شود

این کفپوش‌های یکی از محکم ترین و بادوام ترین نوع کفپوش های است که شما می‌توانید برای محوطه پارکینگ گاراژ یا نمایشگاه اتومبیل خود در نظر بگیرید این کفپوش ها نه تنها از قسمت کف پارکینگ شما محافظت می‌کنند بلکه ظاهرا آن را نیز از یک حالت خاک آلود به یک طرح زیبا و جذاب مبدل می کند وقتی که شما به یک پارکینگ که از کفپوش اپوکسی پوشانده شده نگاه می کنید کفش خود را می بینید و یا حتی سقف پارکینگ نیز قابل مشاهده است این انعکاس تصاویر نشان از لوکس بودن و جذاب بودن پارکینگ یا نمایشگاه اتومبیل شما است به محض اینکه یک نفر وارد محوطه پارکینگ و نمایشگاه شما می‌شود کفپوش ها به آن می‌گویند که مرا ببین زیبای من را نگاه کن علاوه بر این شما می توانید از رنگ های مختلفی برای پارکینگ خود استفاده نمایید و یا ترکیبی از رنگ ها که به شما آزادی در اعمال سلیقه خود را می دهند بنابراین اجازه دهید به طور خلاصه بررسی کنیم که واقعا پوشش اپوکسی چیست، چه مزایایی برای شما دارد ، یاد بگیرید چگونه از آن استفاده کنید و برخی از هزینه های مربوطه.

کفپوش اپوکسی پارکینگ چیست؟

این مقاله قصد داریم که شما را از سر درگمی در رابطه با مواد اپوکسی که دارید رهایی دهیم برای شروع باید بدانید که پوشش اپوکسی رنگ نیست رنگ کف پارکینگ یک محصول اکریلیکی است و در بعضی مواقع مقدار کمی اپوکسی به آن اضافه می کنند تا دوام رنگ افزایش پیدا نمایند ، اما هنوز هم رنگ است. اینها به عنوان رنگ اپوکسی شناخته می شود. کف گاراژ اپوکسی با مفاصل انقباضی اپوکسی یک رزین حرارتی واقعی است که به عنوان پوشش استفاده می شود. هنگامی که رزین اپوکسی یک قسمت با یک قسمت سخت کننده پلی آمین را مخلوط می کنید. هیدروژن به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و این چیزی است که اپوکسی قدرت خود را به آن می دهد. بر خلاف رنگ که باید خشک شود اپوکسی در واقع خودش را می گیرد . هنگامی که دو قسمت مخلوط می شوند، یک واکنش شیمیایی آغاز می شود که یک فرایند خنثی را ایجاد می کند. این فرآیند باعث ایجاد ساختارهای پلیمری می شود که از نظر متقابل، اپوکسی قوی و دوام بالایی دارند. نتیجه نهایی پوششی است که بسیار ضخیم تر از رنگ بوده و سطح کف را کاملا پوشش می دهد مزایای استفاده از پوشش اپوکسی کف پارکینگ بنابراین چه چیزی باعث می شود پوشش اپوکسی یکی از بهترین پوشش ها برای کف گاراژ شما باشد؟ علاوه بر زیبایی ظاهری، ویژگیهای سخت و ضخیم بودن که از اپوکسی انتظارش می رود، پوششی را ایجاد می کند که بسیار مقاوم است و همچنین مقاومت در برابر ضربه دارد ، و تراشهیا پلیسه و مواد شیمیایی، لکه ها و سایش سطحی نمی توانند به ان اسیبی وارد کنند اگر یک آچار یا یک دوچرخه به زمین می افتد ، مطمئن هستید که اتفاقی برایش نمی افتد خاصیت ضد گرد و غبار پوشش ضخیم نیز یک انتخاب عالی برای پوشش دادن نقایص جزئی مانند ترکهای کوچک و نقص در بتن را ایجاد می کند. از آنجا که اپوکسی یک سیلر موضعی ضد گرد و غبار است. بسیاری از گرد و غبار در گاراژ از پودر ساخته شده است که کف سیمان می تواند ریخته شود. رفت وامد طبیعی بر روی بتن های براق می تواند این گرد و خاک را ایجاد کند که معمولا روی اتومبیل ها، نیمکت های ابزار الات جمع می شود و همچنین به محیط خانه ها هم پراکنده می شود. همچنین پوشش موضعی آن نیز به طور طبیعی مقاوم در برابر رطوبت است. این یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و باعث تمیز کردن آسان نمک های یخ زده و نمک جاده می شود که می تواند در زمستان به محوطه پارکینگ وارد شوند فقط یک کمی صابون و مقداری کمی آب برای تمیز کردن ان نیاز است. وقتی کف خشک می شود، گرد و غبار را می توان با جارو یا جارو برقی جمع آوری کرد. بسته به اینکه آیا شما رنگ آکریلیک را به کفپوش در بعضی از پوشش ها اضافه کرده باشید ، برخی از سطوح می توانند در هنگام خیس شدن لغزنده شوند. برای افرادی که در آب و هوای خشک زندگی می کنند، این موضوع معمولا مسئله ای نیست. با این حال اگر شما می خواهید برخی از ویژگی های اضافی را داشته باشید، می توانید مخلوط مقاوم در برابر لغزش را به پوشش نهایی اضافه کنید با توجه به این که پوشش های اپوکسی از نظر شیمیایی مقاوم هستند نگرانی شما را در مورد لکه ها و لکه های ناشی از روغن بنزین ضد یخ و سایر مواد شیمیایی ناشی از ماشین و ساییدگی ناشی از چرخه ها را از بین می برند همچنین بعد از مدتی استفاده دیگر جای جعبه آچار و جک و جک های هیدرولیکی روی آن نمی افتد

پدیدارشناسی درد  

🔸 وقتی درد دارم همچون وقتی نیست که کتاب یا لباس دارم،درد بخشی از داشتن است که در من مدفون است هیچ بخشی از آن قابل رویت و لمس نیست درد در من تنهاست.. حتا وقتی شادم یا خشمگین می توانم دیگری را با خود به نحوی شریک کنم و او را متوجه حس درونی ام کنم و وادارش کنم که عکس العملی نشان دهد،اما درد در تن ام سالکانه تنهاست فقط می توانم بگویم درد دارم، و بعد سکوت... تنها دکتر است که کیفیت درد را تجسس می کند از من می خواهد که نوعش را توضیح دهم انگار که بخواهم اتاقم را برایش توضیح دهم اما ناممکن است، مجبورم به استعاره ها متوسل شوم «از چپ تیر می کشد و تا راست می رود» «ذوق ذوق می کند» و...درد بخشی از هستی من است که غیر قابل توضیح است،مثل لحظه شادی و خشم نیست که زبان مایل به توضیح همه چیز است مایل به روشن کردن و به اشتراک گذاشتن،حتا نمی دانم که آن کسی که دردی مشابه من دارد چقدر در تجربه اش شریک من است، گویی هر دردی یک تجربه جدیدی از درد است.

🔸 مدتی است که دردی در پشتم پشت به پشت من خوابیده و به آنجا خو کرده و دارد مقیم می شود و این طولانی ترین دردی است که با من بوده به تمام تلاش هایم و به همه مسکن ها بی توجه بوده ،فکر کردم که با بودنش دیگر نجنگم و به اقامت و سلوکش احترام بگذارم فقط نمی دانم روزی که نباشم او کجاست و چگونه می توانم چون نوشته هایم او را هم در جایی امن بایگانی کنم ;اما درد با آنکه چون کتابم هست تمایلی به بودن بعد از من ندارد، هستی او در هستی من گره خورده است اگر او چنین به من وفادار است چرا به دور کردنش این چنین شتاب دارم؟!چه چیزی چون او در تعلق به من تا این اندازه مصر است. من قاتل هستی اویم چون از منظر فیزیولوژیک، هیچ دردی نباید با من باشد من نباید با درد زندگی کنم باید با او بجنگم ،حتا در روانشناسی جدید توصیه می شود مقابل خشم و غضب نباید ایستاد باید اجازه داد تا تخلیه شود اما این حکمی ازلی است درد را باید کشت! اما درد اگر از پا نیندازدم و اگر چون خشم به اندازه باشد چرا باید درکش نکنم‍؟آن هم با اینهمه وفا و تنیدگی که در من دارد،خنده چیست جز شکلی از دهان که حتا وقتی نیستم در قاب عکسی چنان خود را ازلی می نماید که گویی بخشی از معماری صورتم بوده،اما درد خیلی آهسته آمده در بخشی از هستی من نشسته و پشت به پشت من خوابیده آنچنان معصوم و وفادار که در هیچ عکس و در هیچ قابی و در هیچ تنی پس از من باقی نخواهد ماند،با من آمده و با من می رود،درد من از آن منست نه درمانم!

  

عاشقانه  

عاشقی، زندگی بدون اضطراب است.

زندگی با مهر ورزيدن
و دوست داشتن است.

دوست داشتن جانی كه
وديعه‌ای كوتاه مدت. است،
مراقبت از اين جان كه؛
كدر نشود ... چرك آلود نشود ....

محبت‌کردن ومهرورزی،
حرمت به‌حيات است.

هرگونه دشمنی و كينه
كه در دل بماند
بار سنگينی است كه
روح و روان ما را می‌آزارد
و مسبب بيماری های جسمی ناشناخته‌ ای می‌ شود
كه علم امروز به آنها
بيماری های روان‌تنی می‌گويد.

محققان جهان بخش عمده بيماری‌های قرن حاضر انسان را
ناشی از روان مضطرب،
مشوش و در حال تضاد می دانند !

بيماریهایی كه تاكنون
حتی درمانی برای آن نداريم .

بياييد خود را با نگرشی جديد
نگاه كنيم.

افكار خود را،
برخورد‌های خود را با خود
با خانواده و با ديگران
نقادانه تفسير كنيم.

بياييد صادقانه خودمان را بشناسيم، به بيماریها، تنش‌ها و دغدغه‌هامان
فكر كنيم.

تا عيب‌های خود را نشناسيم، نمی‌توانيم از دست‌ اين خود
و خودخواهی رها شويم.

بيایید خود را دريابيم!

 

موعظه

 

 

 استاد میرباقری

«ماه رمضان ماهی است که انسان می تواند در آن به "فکّ رقبه" برسد: «مُنَّ عَلَيَّ بِفَكَاكِ‏ رَقَبَتِي مِنَ النَّار».

✅ انسان در این ماه باید خودش را از دامهای شیطان و اولیاء طاغوت آزاد کند.
ظاهر این دام‌ها شهوات است:

«النَّارَ حُفَّتْ بِالشَّهَوَات»؛ ولی حقیقتاً کسی که به سمت این شهوات می رود و دل به این شهوات می بندد، دل به بردگی آنها می‌بندد و آن ها را می‌پرستد.

قرآن می فرماید که خودتان را با "اقتحام به عقبه" آزاد کنید؛ و این یعنی هرگاه به محیط ولایت اهل بیت(ع) و به محیط قرآن ورود پیدا کردید، خودتان را نجات داده‌اید.

👈 آن چیزی است که رزق ماه رمضان است و آنچه خدای متعال در ماه رمضان تقسیم می‌کند همین چیزها است».

 
 

روش های نوین در تزیینات داخلی

 

 همانطور که در قسمت قبل بیان شد برای داشتن دکوراسیون زیبا می توانید از مغازه ها و نمایشگاه ها  الهام بگیرید

همچنین گفتیم که طراحان دکوراسیون داخلی از روش‌های استفاده می کنند که باعث می شود زود جواب معادله زیبایی دکوراسیون را پیدا کنند

و برخی از این روشها را برشمردیم در این نوشته پیرو  مقاله قبل به ادامه روش های رسیدن به یک دکوراسیون داخلی زیبا می پردازیم

همیشه مبلمان تان را طوری بچینید که سر راه رفت و آمد قرار نگیرد

و در رفت و امد خللی ایجاد نکند مسیرهایی که قرار است ترددی صورت بگیرد

را یافته و مبل راحتی تان را از آنجا دور کنید یادتان باشد بهتر است دکوراسیون مناسب به سلیقه خودتان باشد و به دلتان بیشیند

از طرح‌هایی که زیاد دوست ندارید به هیچ وجه استفاده نکنید

برای جدا کردن اتاق های بزرگ و تقسیم بندی آنها می‌توانیم کف اتاق را متفاوت کنید

مثلاً می توانید اتاق غذاخوری و آشپزخانه  را با هم قرار دهید و یا اتاق مطالعه و اتاق کار را یکجا و در کنار هم قرار دهید

اینطوری خانه شما متفاوت و دارای فضای بیشتری به نظر می رسند بهتر است که در اتاق خواب با طرح بزرگ را زیاد استفاده نکنید

در اتاق می‌توانند از ساعت ایستاده پاندول دار و بوفه استفاده کنید

بوفه باعث به وجود آمدن دکور می‌شود می توانید از کاناپه جلوی تلویزیون استفاده کنید

همیشه از مبلمان استفاده کنید که با رنگ اتاق شما همخوانی داشته باشد مخصوصا زمانی که از مبلمان رنگی استفاده می کنید

استفاده از رنگ های کرم و طلایی باعث باشکوه جلوه دادن خانه میشود

استفاده از موارد زیر همیشه جواب می دهد مثلاً از چرم و خز با هم استفاده شود

یا مثلاً همیشه مروارید های زیبا روی پارچه یا ترکیبی از طرح های قدیمی و معاصر جلوی زیبا به وجود می آورد

اگر در بیرون منزل منظره زیبایی دارید می توانید پنجره ها را با پارچه های طرحدار تزیین کنید تا خودشان و منزل های بیرون را به خوبی نشان دهند

برای فضاهای داخلی خانه میتوانید از پرده های آویز شکل استفاده کنید با استفاده از پارتیشن های متحرک برای تقسیم بندی اتاق ها استفاده ببرید

نتیجه

اینها مواردی بود که در بیشتر مواقع جواب می‌دهد و تعقریبا  راهنمایی‌های کلی بودند شما با بهره‌گیری از این موارد و کمی سعی و تلاش و آزمون خطا می توانید دکوراسیون مناسب منزلتان را بیابید

ناگفته های زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

ناگفته های زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زندگی شخصی و سلوك فردی خود چگونه رفتار می‌كنند؟ چند فرزند دارند؟ فرزندانشان چه می‌كنند؟ غیر از رسیدگی به امور حكومتی، اوقات خود را چگونه می‌گذرانند؟ غذایشان چگونه است؟ و .... این‌ها از جمله پرسش‌هایی است كه یافتن پاسخی برای آنها، برای بسیاری جالب است.

 

روزنامه «جام‌جم» از طریق ویژه‌نامه «تداوم آفتاب» كه به تازگی به مناسبت آغاز بیستمین سال رهبری آیت‌الله خامنه‌ای انتشار یافته؛ برای یافتن پاسخ پرسش‌های فوق به سراغ حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» رفته است. حجت‌الاسلام مروی از دوران نوجوانی با آیت‌الله خامنه‌ای آشنایی و ارتباط نزدیك داشته و از 19 سال پیش تاكنون نیز در مقام معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری از نزدیك زندگی رهبر انقلاب را دیده است. وی در این گفتگو که تاکنون در هیچ یک از سایت‌ها و رسانه‌ها بازتابی پیدا نکرده است؛ روایتی جالب از زندگی رهبر انقلاب ارایه می‌کند.

با توجه به نو بودن بسیاری از گفته‌های حجت‌الاسلام مروی، گزیده‌ای از اظهارات وی را برای آگاهی خوانندگان خود بدون هیچ‌گونه نقد و تفسیری منتشر می‌شود. اظهاراتی که بخش‌هایی از آن می‌تواند بسیار راهگشا و در فضای سیاسی فعلی کشور بسیار اثرگذار باشد. بخش‌هایی نظیر رویکرد رهبر انقلاب به انتقاد و منتقدان و...

اظهارات حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر رهبر انقلاب درباره خصوصیات فردی آیت‌الله خامنه‌ای را بخوانید:


نحوه زندگی آیت‌الله خامنه‌ای
یك وقت گزارشی را خدمتشان بردم، راجع به یكی از روحانیونی كه آن موقع قاضی شده بود. خانه‌ای خریده بود و مقداری كمك و مساعدت هم برای آن خانه می‌خواست. گزارشی را خدمت ایشان دادم. با اینكه خیلی خانه‌ گران‌قیمتی هم نسبت به شرایط آن روز نبود، ایشان فرمودند كه چه ضرورتی دارد یك طلبه، خانه‌‌ای مثلاً بیست میلیون تومانی بخرد‌ این قضیه مال مثلاً دوازده‌ سیزده سال قبل است. با اینكه بیست میلیون تومان آن موقع هم خیلی زیاد نبود و خانه‌ هم آن چنانی نبود. بعد فرمودند ما داریم یك طبقه‌ جدید از مترفین به‌وجود می‌آوریم.

این را با یك نگرانی اظهار كردند و فرمودند من نگرانم كه بر اثر انقلاب و امكانات و موقعیت‌هایی كه هست و می‌شود به یك جاهایی دست‌اندازی كرد، یك طبقه‌ جدید از مترفین را ما روحانیون به‌وجود بیاوریم. من نگران این هستم. بعد فرمودند خانواده‌ ما گاهی می‌روند منزل بعضی از آقایان و می‌آیند تعریف می‌كنند كه مثلاً دورتادور اتاق، پشتی قالیچه‌ای بود؛ كه ایشان فرمودند من تعجب می‌كنم! چه ضرورتی دارد حالا دور تا دور اتاق ما پشتی قالیچه‌ای باشد؟! نمی‌شود یك پشتی معمولی باشد؟ حتماً باید قالیچه‌ای باشد؟ گران قیمت باشد؟ یك پشتی باشد كه به دیوار تكیه ندهند؛ با یك پارچه‌ معمولی هم می‌شود این را تأمین كرد و كنار اتاق گذاشت. چه ضرورتی دارد مخصوصاً ما روحانیون، زندگی‌ها، خانه‌ها و وضعیتمان این جوری باشد؟ بعد فرمودند در خانه‌ ما یك فرش دستبافت بیشتر نداریم، این هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده است كه الان هم دیگر نخ‌نما شده است. ولی چون یادگاری است، این را در خانه نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موكت هست و اصلاً فرش دستبافت نداریم، حتی فرش ماشینی هم در خانه‌ ما نیست و كلاً خانه‌ ما با موكت فرش شده است.

بعد این را هم خودشان فرمودند كه من برای اینكه بیشتر در داخل خانه حضور داشته و كنار بچه‌ها باشم ‌ چون قبل از انقلاب كه همه‌اش مبارزه و زندان و تبعید و اینها بود و ما نبودیم ‌ كه بچه‌ها خیلی خلا نبود پدر را احساس نكنند، فرمودند من به دفتر گفتم كه یك مبل دو نفره‌ نه یك سرویس‌ برای ما تهیه كنند كه وقتی داخل خانه و زندگی شخصی می‌روم، روی مبل باشم كه كمر و پایم درد می‌گیرد، راحت باشم، ضمناً بتوانم در آن فرصت به كارها هم برسم، نامه‌ها و گزارشها را مطالعه كنم. در ضمن در خانه حضور داشته باشم تا بچه‌ها وجود پدر را احساس كنند. 
بعد فرمودند یك روز آمدم دیدم این مبل را كه آورده‌اند، خانواده‌ ما آن را بیرون گذاشته‌اند. به ایشان گفتم كه چرا بیرون گذاشتید؟ خانواده گفتند كه آقا! تا حالا در خانه‌ ما مبل نبوده، تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید. حضرت آقا فرمودند گفتم این را از پول شخصی‌ام تهیه كردند، نه از پول دفتر، كه حضورم در خانه، بیشتر باشد. گفتند خیلی خوب، حالا اگر این باعث می‌شود شما حضورتان در خانه بیشتر باشد، بچه‌ها بیشتر پدر را احساس بكنند، ما این مبل دو نفره را تحمل می‌كنیم.

بعد من سؤالی از دوستان دفتر كردم، گفتند این یك مبل دست دومی بود، این را تهیه كردیم، دادیم تعمیرش كردند، پارچه‌ای روی آن كشیدند و برای آقا آوردیم. این خاطره‌ای بود كه خود آقا تعریف كردند.

یك خاطره‌ دیگر، همین ایام ماه مبارك بود. برای قضیه‌ استهلال ما در دفتر مانده بودیم. شب با یكی از دوستان دفتر به نماز حضرت آقا رفتیم. بعد از نماز آقا فرمودند چطور شما این موقع - موقع افطار - در دفتر هستید؟ گفتیم برای استهلال مانده‌ایم. فرمودند خیلی خوب، افطار را برویم منزل ما. ما هم دلمان می‌خواست كه برای افطار منزل آقا برویم، ولی تعارف هم می‌كردیم. گفتیم نه آقا در دفتر غذا تهیه كرده‌اند. فرمودند نه، بیایید برویم. ما هم رفتیم. ‌این آقای حاج ناصر كه پذیرایی می‌كند، مقداری نان و پنیر و سبزی و حلوا آورد. ما مقداری نان و پنیر، یك مقدار هم حلوا خوردیم. ولی منتظر بودیم كه غذا را بیاورند. بالاخره افطار است و با غذایی باید ادامه پیدا كند. چون ما كنار آقا نشسته بودیم. ایشان چشمشان توی چشم ما نمی‌افتاد، مقداری آزادتر بودیم. این آقای حاج ناصر كه می‌آمد، من یك جوری علامت دادم كه چیزی ادامه دارد یا نه، كه اگر ادامه ندارد، ما همین را بخوریم و گرسنه نباشیم. اگر ادامه دارد، خوب خودمان را به اینها سیر نكنیم. علامتی دادم. ایشان گفت نه، ادامه ندارد. ما همان نان و حلوا و همان نان و پنیر را خوردیم. ولی اگر دفتر می‌آمدیم، قطعاً غذایی كه در دفتر درست كرده بودند‌ برای همین پرسنلی كه شیفت كاری داشتند‌ چرب‌تر از غذای حضرت آقا بود.

بعد كه افطار كردیم و حضرت آقا تشریف بردند داخل، ما به آقای حاج ناصر عرض كردیم كه این چه افطاری بود؟ اگر ما دفتر بودیم یك غذای حسابی به ما می‌دادند. ایشان گفت كه خانواده‌ حضرت آقا مشهد مشرف شده‌اند و قبل از رفتن یك قابلمه‌ بزرگ از این حلواها درست كرده‌اند. به اندازه‌ این سه‌ چهار شب، افطارمان هر شب حلوا است و با حضرت آقا نان و پنیر و حلوا می‌خوریم. گفتم سحر چه كار می‌كنید؟ ایشان گفت برای سحر هم آبگوشت درست می‌كنیم و به اندازه یك پیاله‌ برای حضرت آقا آبگوشت می‌دهیم و بقیه‌اش را هم خودمان می‌خوریم.

این برنامه‌ غذایی آقا بود. از این نمونه‌ها تقریباً فراوان است كه واقعاً زندگی آقا، یك زندگی كاملاً زاهدانه است. یعنی من می‌توانم به جرات عرض بكنم كه زندگی ایشان از نظر كیفیت، هیچ فرقی با قبل از انقلاب نكرده است.

البته تعداد اولاد بیشتر شده‌اند‌، عروس، داماد و نوه و یك مقدار فضای بیشتری لازم است‌ اما كیفیت زندگی هیچ فرقی نكرده است، همان زندگی، همان خانه، همان امكاناتی كه ایشان در دوره‌ قبل از انقلاب در مشهد داشتند، ما شاهدیم الان همان وضعیت هست.


ماجرای هدیه رئیس‌جمهور کره شمالی
یك وقتی حضرت آقا سفری به كره‌ شمالی داشتند‌ در دوره‌ ریاست جمهوری كه سفر خارجی تشریف می‌بردند‌ خوب، رسم است كه روِسای جمهور كشورها به مهمان‌های‌شان، در سفر خارجی هدیه می‌دهند. یك سرویس ظرف به اصطلاح چینی، رئیس جمهور كره‌ یا یكی از این كشورها‌ به حضرت آقا داده بود. ایشان هم به خانه آورده بودند. این را هم باز خانم آقا بیرون گذاشته بودند. حضرت آقا فرموده بودند این هدیه است. طلا و نقره هم نیست، یك ظرف چینی معمولی است و آن چنان گران قیمت هم نیست. این را بگویم كه حضرت آقا هدایایی كه به ایشان داده می‌شود، هم در دوره‌ ریاست جمهوری‌شان، هم در دوره‌ رهبری، همه‌ هدایا را به آستان قدس رضوی می‌دهند. در آنجا یك موزه‌ای درست شده، بخش هدایای حضرت آقا، تابلویی هم دارد، مشخص است. حالا این ظرف را آقا در خانه، نگه داشته بودند. با اینكه عرض می‌كنم خیلی ظرف گران قیمت یا طلا و نقره هم نبود. خانم حضرت آقا می‌گویند ما این غذاهایی كه می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، همان ظرفهای خودمان خوب است، اینها را رد كنید، برود. ما اینها را لازم نداریم.


فرزندان آیت‌الله خامنه‌ای
ایشان چهار پسر دارند كه هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم، این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، گعده داریم، صحبت می‌كنیم. یك بار ندیده‌ام كه اینها راجع به پولی، امكاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بكنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یك فرد معمولی است.

این خیلی ارزش دارد كه امكانات باشد و موقعیت فراهم باشد و هیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است. برای خود حضرت آقا، همه رقم امكانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان!

قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند كه بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌شان در كارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند. خود اینها هم هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند كه هیچ اقبالی به این چیزها ندارند. لذا می‌بینید حتی ضدانقلاب‌ترین مجموعه‌ها و گروهها، داخل و خارج، برای هر كس حرفی بزنند‌ البته من آن حرفها را تأیید نمی‌كنم، خیلی از آنها هم شایعات و حرفهای دروغ است، من نمی‌خواهم آنها را تصدیق كنم‌ ولی در مورد حضرت آقا و آقازاده‌ها من نشنیده‌ام چیزی گفته شود. هیچ كس هم شاید نشنیده باشد. چون می‌دانند اگر این را بگویند، كسی باور نمی‌كند و آن حرفهای دیگرشان را هم كسی باور نمی‌كند. یعنی این قدر زندگی آقا و زندگی خانواده و فرزندان آقا‌ سادگی‌شان، بی‌رغبتی‌شان و بی‌توجهی‌شان به مسائل دنیایی‌ تقریباً محرز است كه هیچ وقت حتی آن ضدانقلابها، متعرض این معنا نشده‌اند.

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی كه نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است كه خود آقا دارند. این كه آنها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌ زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با اینها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در اینها ندیده‌ام.

آقا مصطفی‌ آقازاده بزرگ آقا‌ همان سال اول ازدواجشان كه طلبه‌ قم بودند ‌ الان هم قم هستند‌ خانه‌ای اجاره كرده بودند و مستأجر بودند - الان هم مستأجرند - ما را یك روز برای ناهار دعوت كردند. ما رفتیم منزل ایشان. یك سال از ازدواج ایشان نگذشته بود، ماههای اول ازدواج ایشان بود. ما هم یك گلدان معمولی خریدیم و رفتیم كه دست خالی نرویم. من واقعاً‌ تعجب كردم كه آیا این خانه، خانه‌ یك تازه‌داماد است؟! حالا نه خانه‌ فرزند رهبر انقلاب و مقام اول كشور، حتّی خانه‌ یك تازه‌داماد هم این نیست. یعنی یك خانه‌ تازه‌داماد، بالاخره یك زرق و برقی دارد؛ تا مدتها این زرق و برق خانه‌ تازه‌داماد و خانه‌ تازه عروس، هست. من توی خانه‌ اینها، واقعاً همان زرق و برق معمولی یك تازه‌داماد و یك تازه عروس را ندیدم. بسیار زندگی معمولی، دوتا فرش ماشینی، آن هم نه سه‌ در چهار‌ چون من دقت داشتم به این چیزها. دور و بر خودم را نگاه می‌كردم. حواسم بود و تا آنجا كه می‌توانستم، رصد می‌كردم اوضاع و احوال خانه را‌. دو تا فرش شش متری انداخته بودند، دور خانه هم موكت بود و دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی، نه مبلمانی، نه زرق و برقی! زندگی ساده و خوبی در آقازاده‌های ایشان سراغ داریم.

آقازاده‌ها در دفتر مسئولیتی ندارند. فقط در نشر آثار همكاری دارند والاّ هیچ كدام از آقازاده‌ها مسئولیتی ندارند. جایی هم مشغول نیستند. ممحّض در درس و كار طلبگی هستند. درس می‌خوانند و انصافاً هم درسشان خیلی خوب است. خیلی خوب پیشرفت كرده‌اند. خود آقا مصطفی كه الان سطوح عالیه را در قم تدریس می‌كنند. ایشان مكاسب و كفایه در قم تدریس می‌كنند.