حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

پیروزی اصولگرایان نشانه شکست تحریم‌ها علیه ایران

  گاردین گزارش داد
پیروزی اصولگرایان نشانه شکست تحریم‌ها علیه ایران

  روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: پیروزی اصولگریان در انتخابات ایران از شکست تحریم ها و ناکارآمدی قطعنامه های شورای امنیت علیه این کشور حکایت دارد.

 به گزارش رجانیوز، این روزنامه به نقل از تحلیلگران لیبرال در تهران نوشت: تحکیم قدرت اصولگرایان در انتخابات پارلمانی ایران نشان می دهد تحریم های بین المللی علیه این کشور نتیجه عکس داشته است. اصولگرایان تاکنون به 70% کرسی های پارلمان دست یافته اند و احتمالاً به دنبال برگزاری دور دوم رأی گیری، بر حدود 90% کرسی ها احاطه می یابند.

 این روزنامه در ادامه با بیان اینکه "این انتخابات سپاه پاسداران انقلاب ایران را تقویت کرد" افزود: دست کم 120 کرسی از 290 کرسی پارلمان اکنون در اختیار نمایندگانی است که همچون محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور،‌ از سپاهیان سابق به شمار می روند. اصلاح طلبان فقط به 40 کرسی پارلمانی دست یافتند و شمارش مجدد آراء را خواستار شدند.

 گاردین نتایج این انتخابات را ضربه ای به هواداران افزایش تحریم ها علیه ایران دانست که به منظور تحت فشار گذاشتن تهران برای تعلیق غنی سازی اورانیوم، این محدودیتها را اعمال کرده اند و ادامه داد: دیپلماتهای امریکایی و انگلیسی، یک سال قبل ادعا کردند انتقاد جهانی از سبک پرخاشگرانه احمدی نژاد نشانه مؤثر بودن فشارهای اقتصادی علیه این کشور است. با این حال، یک تحلیلگر غربی در تهران می گوید این نشانه ها اکنون به سختی دیده می شود.

 این روزنامه با اشاره به اینکه برخی محافظه کاران منتخب از عملکرد اقتصادی احمدی نژاد انتقاد کرده اند، تأکید کرد: اما همه آنها از موضع اشتی ناپذیر وی در خصوص برنامه هسته ای حمایت می کنند.

 گاردین در ادامه افزود: حتی اصلاح طلبان هم بر این باورند که تحریم ها بیش از آنکه مفید باشند، زیانبار هستند و موجب جمع شدن مردم حول رهبری کشور می شوند. صفوی یکی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات در این باره گفت فشار موثر نخواهد بود. آیا فشاری بیش از جنگ وجود دارد؟ ما جنگ با عراق را تجربه کرده ایم.

 به نوشته این روزنامه، این انتخابات به دنبال تصویب دور سوم تحریم ها علیه ایران و تلاش امریکا برای تنگ تر کردن حلقه محاصره تهران برگزار شد. امریکا اخیراً یک بانک بحرینی را تحریم کرد که مؤسسات مالی دولتی ایران در آن فعالیت داشتند.

 گاردین در بخش پایانی این نوشته به نقل از سعید لیلاز که او را "تحلیلگر سیاسی لیبرال در تهران" می خواند، نوشت: نتیجه انتخابات شکست سیاست غرب را نشان داد. اصولگرایان این سیاست را دوست دارند تا سوء مدیریت خود را پشت تحریم ها پنهان کنند و کنترل داخلی بیشتری بر کشور داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد