حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

آیت الله نوری همدانی: سروش از سلمان رشدی بدتر است

 

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اگر اقدام سروش از روی غرض باشد، مسلمانان باید به تکلیف خود عمل کنند، درباره رابطه خود با او گفت: قبل از انقلاب هنگامی که برای کاری به لندن رفتم، شنیدم که فردی به نام حاج فرج در جمع دانشجویان مقیم لندن برای انقلاب فعالیت می‌کند و پس از انقلاب نیز هنگامی که به عنوان نماینده امام خمینی به اروپا رفتم که وی به عنوان مترجم من بود و متاسفم که این عاقبت به شری و عاقبت به خیری انسان را به کجا می‌رساند؟!

روز قبل از انتخابات مرکز خبر حوزه علمیه در خبری کوتاه از انتقاد صریح و تند آیت الله نوری همدانی نسبت به اظهارات سروش خبری منتشر کرد اما از متن کامل سخنان این مرجع تقلید سخنی به میان نیاورد. خبرنگار برنا پس از پیگیری‌هایی با در نظرگرفتن مصلحت زمان انتخابات مجلس و همچنین اعلام نتایج آراء، متن این خبر را بدین شرح منتشر می کند.

 

آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید که در مراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور سخن می‌گفت، با اشاره به مصاحبه توهین‌آمیز عبدالکریم سروش با یک شبکه بیگانه در مورد قرآن، اظهار داشت: چگونه می‌توان موضوع نبوت را با قریحه شاعری توجیه کرد در حالی که شعرا مطلبی را که آموخته‌اند در قالب الفاظ به نظم در می‌آورند اما پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم که به شهادت تاریخ فردی امی بوده است چگونه می‌تواند این قرآن را که خود، همگان را به تحدی دعوت می‌کند، خلق کند.

این مرجع تقلید افزود: این آقا می‌گوید که قرآن کلام پیامبر است و کلام خدا نیست در صورتی که قرآن می فرماید:"ماینطق عن الهوی" یعنی هیچ حرفی را از روی هوا و هوس نمی‌زند و یا در جای دیگر می‌فرماید: "نزل احسن الحدیث" و یا "نقص علیک احسن القصص" و این نشان‌دهنده آنست که حتی عبارات و کلمات قرآن برای خداست و پیامبر فقط واسطه‌ای است در رساندن وحی.

وی با تاکید بر امی بودن پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم خاطرنشان می‌کند: امی بودن یعنی بی‌سواد بودن؛ این موضوع برای ما یک نقص است چرا که بی‌سوادی ما مساوی با جهل است اما بی‌سوادی پیامبر برابر با جهل نیست چون او معلم زمینی نداشته است و معلم یگانه او خود خداوند است پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم چراغی است که او را "الله نورالسموات و الارض" روشن کرده است.

آیت الله نوری همدانی شعر را همراه با اشتباهات فراوان و مبالغات و تخیلات شاعرانه که بعضاً زیبا هستند، توصیف کرد و با ذکر نمونه‌های انحرافی از شاعران بزرگی همچون نظامی، سعدی، حافظ، فردوسی و مولوی تصریح کرد: پیامبر حقایقی را در قرآن بیان می‌کند که با این انحرافات و مبالغات و تخیلات مغایر است و خود خداوند می‌فرماید که ما به پیامبر شعر نیاموختیم؛ "و ما علمنا الشعر"...

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: من ناچارم عرض کنم که اگر این سخنان از روی غرض بیان شده، مسلمانان باید به تکلیف خود عمل کنند چرا که این فرد با این سخنان ریشه قرآن و اسلام را هدف گرفته است. مطالب سروش از سلمان رشدی بدتر است، جریان سلمان رشدی در سب‌النبی منحصر می‌شد.

این مرجع تقلید دومین موضوع قابل بحث در مصاحبه این فرد را خطا پذیر دانستن پیامبر رحمت صلی‌الله علیه و آْله و سلم دانست و با انتقاد شدید از شیوه بیان سروش، اظهار داشت: این سوال مصاحبه‌کننده پس از آن که قرآن در حد یک بشر پایین آورده می‌شود خطاپذیری پیامبر خاتم را مورد پرسش قرار می‌دهد که سروش هم در پاسخ می‌گوید: بله! پیامبر هم خطا دارد! ولی خطای او در عبارات و کارهای مربوط به صفات خداوند و قیامت نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد