حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

بوش: بهترین دوست اصلاح‌طلبان ایران هستم

بوش در گفتگو با خبرنگار صدای امریکا (VOA) خود را بهترین دوست اصلاح طلبان خواند و از خداوند برای آنها طلب خیر، برکت و موفقیت کرد.

 به گزارش رجانیوز، وی که در نخستین روز سال جدید شمسی با خبرنگار تلویزیون صدای امریکا گفتگو می کرد، در پاسخ به این سؤال که "اخیراً میان امریکا و ایران و عراق تماس‌هایی برقرار شده است، برخی از ناراضیان درون‌مرزی عقیده دارند که این روابط ممکن است گسترش پیدا کند و موضع آنها را به خطر اندازد در این مورد نظر شما چیست؟"، گفت: اولاً عقیده من این است که طرفداران اصلاحات در ایران افراد شجاعی هستند. آنها دوستی بهتر از جورج بوش ندارند، و من برای آنها از خداوند بزرگ طلب خیر و برکت و موفقیت می‌کنم. دوم اینکه من هیچ عملی انجام نمی‌دهم که به تلاش آنها آسیب برساند. سوم اینکه گفت‌وگوی ایران و آمریکا فقط درباره عراق است.

 بوش سومین باری است که در طول ریاست جمهوری خود به صورت رسمی از اصلاح طلبان در ایران حمایت می کند. وی در سال 81 همزمان با سالگرد آشوب خیابانی 18 تیر نیز از اصلاح طلبان حمایت کرده بود.

 رئیس جمهور امریکا در آستانه انتخابات مجلس هشتم هم در سفر دوره ای خود به خاورمیانه رسماً از اصلاح طلبان تهران حمایت کرد. رهبر انقلاب در واکنش به این اظهارات، حمایت امریکا از هر جریان سیاسی را لکه ننگی بر پیشانی آنان خواندند.

 گروه موسوم به اصلاح طلب تاکنون در بیانیه ای رسمی از حمایت های بوش ابراز انزجار نکرده اند.

 با این حال، رجانیوز چندی قبل مذاکرات یکی از جلسات محرمانه اصلاح طلبان را منتشر کرد که "ب.ن" در آن جلسه با اشاره به هشدارهای رهبری و لکه ننگ خواندن حمایت امریکا از هر جریان سیاسی داخلی، گفته بود: «در حقیقت قصد دارند ما را وابسته نشان دهند البته حساسیت مردم در اثر تکرار این مسائل کم شده است اما بالاخره تأثیر خود را در زمان نزدیک به انتخابات می گذارد. ما نباید از آن طرف پشت بام هم بیفتیم. یعنی اگر حاکمیت احساس کند که ما به خارج وابستگی نداریم، قلع و قمع می شویم. اگر خیلی هم بخواهیم مقابل مسائلی مانند حمایت بوش جبهه بگیریم، احتمال دارد حمایت آن طرف از ما کم شود و در نتیجه در داخل هم جریان حاکم نسبت به ما تجری پیدا می کند. اما برای اینکه انگ وابستگی را هم به پیشانی ما نچسبانند، توصیه می کنم افرادی از سایر احزاب اصلاحات مصاحبه و موضع گیری نرم داشته باشند و از مشارکت و سازمان کسی موضع جدی علیه این مسئله نگیرد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد