حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

وهابی افغانی: نوروز حرام است!

یک افغانی وهابی برپایی آداب و رسوم ویژه نوروز در کشورهای فارسی زبان را حرام اعلام و مغایر احکام اسلام دانست.

 به گزارش رجانیوز، روزنامه "اراده" چاپ کابل با درج مقاله ای تحت عنوان "جشنواره نوروز از دیدگاه تاریخ و شریعت اسلام" به نقل از "مولوی قاری پوهنمل عبد الاحد حکیمی" رئیس انجمن دانش اسلامی کابل، ادعا کرد: پهن کردن سفره هفت سین، خوردن هفت میوه (از آداب و رسوم ویژه مردم افغانستان در نوروز)، تبریک گفتن سال نو، رفتن به زیارتگاهها، دادن هدیه نوروزی به زوج های جوان و حاضر بودن اعضای خانواده ها در منزل در شب نوروز حرام و کفر است.

 این روزنامه، عید نوروز را ویژه ایرانی ها دانست و افزود: نوروز از بزرگترین اعیاد ملی و قومی ایرانی ها است که براساس داستان های شاهنامه، جمشید پسر " طهمورث " جشن باستانی نوروز را بنا نهاد.

 به نوشته این روزنامه، در سال 471 هجری شمسی، عمرخیام و شماری از منجمان دیگر به دستور جلال الدین ملک شاه سلجوقی تقویم "جلالی" را تدوین کردند و اول فروردین را "نوروز" نام نهادند.

 روزنامه اراده با ادعای اینکه اکثر دانشمندان اسلامی، نوروز را روز "زرتشتی ها" و "مجوسی ها" خوانده اند، اضافه کرده است: این روزنامه با بیان اینکه اسلام، مسلمانان را از مشارکت و همانندی با اعیاد کافران و مشرکان منع کرده است، نوشت: مسلمانان در هرسال دو عید اسلامی دارند و روز جمعه نیز برای آنان عید است.

 این ادعا در حالی مطرح می شود که در اسلام تأکید فراوانی بر صله رحم شده و در باب نوروز نیز برخی روایات حاکی از تأیید این سنت ایرانی و صبغه الهی بخشیدن به آن است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد