حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

حامیان مردمی اصولگرایان

حامیان مردمی جبهه ی متحد اصولگرایان

افاضات جدید همسر رضا خاتمی

افاضات جدید همسر رضا خاتمی:
دولت با مردم ارتباط ندارد!

 

 زهرا اشراقی همسر رضا خاتمی و نوه دختری امام راحل(ره) که بارها از سوی بیت امام به دلیل اظهارات عجیبش از مصاحبه با رسانه‌ها منع شده است، بار دیگر در مصاحبه با یک سایت اینترنتی اسپانیایی زبان، افاضات جالبی مطرح کرد.

 به گزارش رجانیوز، این مصاحبه توسط امید معماریان (از وبلاگ نویسان فراری) ترتیب داده شده است. معماریان نحوه آشنایی خود با اشراقی را در خلال این گزارش از مصاحبه توضیح داده است: در یک روز آفتابی در سال 2004، اشراقی امید معماریان، روزنامه‌نگار، را به دفتر خود برای بحث درباره یک وبلاگ که در حال طراحی آن بود، دعوت کرد. در آن زمان، وبلاگ پدیده‌ای جدید در ایران بود و دولت آن را به عنوان شیوه‌ای برای رسیدن به جوانان مطالعه می‌کرد. تقریباً 70 درصد از ساکنان ایران کمتر از 29 سال دارند. در آن روزها، وبلاگی که محمد ابطحی، معاون رئیس‌جمهوری سابق ایران مدیریت می کرد، محبوبیت زیادی بدست آورده بود و بسیاری از جمله اشراقی می‌خواستند، در این مسیر قرار گیرند. اشرف بروجردی در آن زمان مشاور معاون وزیر کشور بود. شوهر اشراقی، محمد رضا خاتمی، نایب رئیس مجلس بود و محمد خاتمی که در آن زمان رئیس‌جمهوری بود. در نتیجه جناح میانه‌رو انقلاب بر کشور حکومت می‌کرد.

 وی در ادامه می نویسد: خانواده اشراقی معمولاً به وی پیشنهاد می‌کنند که از مصاحبه با مطبوعات پرهیز کند. وی آخرین بار در آوریل 2003 با خبرنگار نیویورک تایمز مصاحبه کرد. وی آن زمان گفت احساس می‌کند که گرفتار پیشینه خانوادگی خود است و از پوشیدن چادر که برای زنان مسلمان شیعی اجباری است، نفرت دارد.

 این وبلاگ نویس فراری در حالی که به بی‌توجهی زهرا اشراقی به توصیه بیت امام(ره) مبنی بر خودداری از مصاحبه با رسانه‌ها و خودسری او اشاره می‌کند، در ادامه دو ادعای از اساس دروغ را نیز مطرح می‌نماید.

 معماریان، آخرین مصاحبه اشراقی را مربوط به سال 2003 با نیویورک تایمز می‌داند. این در حالیست که اشراقی تنها ظرف ماه اخیر مصاحبه های متعددی با رسانه های بیگانه مانند روزنامه امریکایی فیلادلفیا اینکوایرر، روزنامه ایتالیایی ایل ریفورمیستا، آسیاتایمز و... داشته است.

 این وبلاگ نویس فراری، همچنین با وجود آنکه سالها در تهران زندگی کرده و با قوانین شرعی و عرفی ایران بیگانه نیست، هم‌جهت با رسانه‌های غربی در ارائه تصویری مخوف از ایران و شیعیان ادعا می‌کند: پوشیدن چادر برای زنان مسلمان شیعی اجباری است.

 همسر رضا خاتمی در این مصاحبه می‌گوید: دولت دچار خیالات شده است. فکر می‌کند می‌تواند هر که را بخواهد، حذف کند. فکر می‌کند، یکسان‌سازی عقاید و محدود کردن گزینه‌های رأی دهندگان به وی برای رویارویی با تهدیدهای خارجی کمک خواهد کرد.

 ای.پی.اس در ادامه با استفاده از لقب "نوه آیت‌الله خمینی" برای همسر رضا خاتمی به نقل از وی ادامه می دهد: احمدی نژاد بخاطر خیالاتش در حال از دست دادن حمایت کسانی است که به وی رأی دادند. او تصور می‌کند که از عالم دیگر پیام دریافت می‌کند و تصور می‌کند که مردم کاملاً از محافظه‌کاران حمایت می‌کنند و هر عقیده آنها را قدر می‌دانند. اشراقی در عوض فکر می‌کند که کابینه دیگر از همان حمایتی که در انتخابات 2005 برخوردار بود، بهره نمی‌برد.

 این عضو منع شده از مصاحبه توسط بیت امام(ره)، در بخش دیگری از این گفتگو ضمن حمله به سیاست خارجی دولت، مقاومت در موضوع هسته‌ای، برنامه‌های اقتصادی و...، برای ثابت کردن آنچه که شکست داخلی دولت تلقی می‌کند، مثالهای جالبی می آورد و در حالیکه ارتباط دولت نهم با مردم در طول تاریخ حکومتهای ایران بی نظیر است، با اشاره به کمبود گاز در زمستان گذشته، می‌افزاید: با یک برف کم(!)، کشور متوقف شد. دولت برای اینکه درک کند، مردم نیازمند چه چیزی هستند، با آنها ارتباط ندارد!

 همسر رضا خاتمی در ادامه درددل با سایت اسپانیایی زبان ادعا می‌کند تورم بر همه مردم تأثیر گذاشته است. بسیاری فکر می‌کنند که ما به طبقه مرفه تعلق داریم اما حتی برای ما نیز شدید است. بسیاری از کارگران را می‌شناسم و حتی بسیاری از خویشاوندان و دوستان را که به احمدی‌نژاد رأی دادند اما اکنون پشیمانند و می‌گویند که وضع آنها خیلی بدتر شده است.

 

لازم بذکر است است دلیل اصلی منع زهرا اشراقی از مصاحبه با رسانه‌ها توسط بیت امام(ره)، اظهارات جنجالی وی درباره حجاب در گفتگو با نیویورک تایمز در سال 2003 بود. نیویورک تایمز در آن مصاحبه در حالیکه تصویری بدون چادر از او منتشر کرد، با بیان اینکه "اگر بخواهیم در جمهوری اسلامی ایران به کسی گواهی صلاحیت بدهیم، مدال طلا نصیب زهرا اشراقی می‌شود که نوه آیت الله خمینی و همسر برادر رئیس جمهوری ایران است و شوهرش محمد رضا خاتمی، رئیس فراکسیون اصلاح گرایان در مجلس است"، ادامه داد: در جامعه ای که زنان قدرت خود را از مردان‌شان اخذ می‌کنند، خانم اشراقی باید از پایگاه مهمی برخوردار باشد. با این حال این زن ۳۹ ساله که مادر دو فرزند و کارمند دولت است و در آپارتمان لوکس و پرتجملی زندگی می‌کند، خود را در دام وضع خانوادگی‌اش اسیر می‌یابد و از سر کردن چادر نفرت دارد. او می‌گوید: متاسفانه چادر را به زور به زنان تحمیل کرده اند. چه در مکان‌های دولتی، چه در مدرسه دخترم. چادر یک لباس سنتی ایرانی بود اما به سمبل انقلاب تبدیل شد و حالا مردم برای آن حرمتی قائل نیستند. من فقط به خاطر وضعیت خانوادگی‌ام چادر سر می‌کنم.

 این روزنامه امریکایی در ادامه با ذوق‌زدگی افزوده بود: در جایی که آیت‌الله خمینی چادر را پرچم انقلاب خوانده است، این حرفها بوی طغیان می‌دهد. خانم اشراقی باید به عنوان عضو خانواده آیت‌الله خمینی نماد انقلاب و جمهوری اسلامی آن باشد و هیچ چیز جز چادری که سراسر بدن از فرق سر تا نوک پا را بپوشاند، نمی تواند سمبل این انقلاب باشد. وی در پاسخ به اینکه اگر در خیابان چادر از سر بردارد چه می‌شود، می‌گوید: مگر می‌خواهید حکم قتلم صادر شود؟

 گفتنی است همسر رضا خاتمی در حالی از انتساب به بیت محترم امام ابراز نارضایتی و احساس محدودیت می کند که بیشترین سوءاستفاده و بهره برداری‌ها توسط برخی اعضاء خانواده همسر وی به بهانه این انتساب صورت گرفته است و این رفتارها و عدم رعایت توصیه اکید بیت امام راحل مبنی بر خودداری از بیان اظهارات ساختارشکنانه در گفتگو با رسانه‌ها همچنان با بی‌اعتنایی او همراه است.

 برخی معتقدند این اظهارات در واقع بازتاب دیدگاههای رضا خاتمی، همسر زهرا اشراقی است که به دلیل انتساب وی به امام راحل، امکان سوءاستفاده بیشتر رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کند و با علم به این واقعیت، اخیراً بر حجم این مصاحبه‌ها افزوده شده است. مهمترین نکته‌ای که در این مصاحبه‌ها توسط رسانه‌های بیگانه مورد توجه قرار می‌گیرد، مخالفت اعضاء خانواده بنیانگذار حکومت ایران با مشی فعلی جمهوری اسلامی و القاء رویگردانی این اعضا از حکومت است تا در اثر این القائات، رویگردانی مردم از انقلاب به طریق اولی توجیه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد